Den årlige konkurransen hedrer bygg- og designekvalitet fra det siste året rundt om i verden og er organisert av ENR, et prestisjetunge amerikansk byggemagasin, og dømt av et uavhengig panel av fagfolk i industrien.
Representanter fra Kellers Follo Line-team hentet ut prisen under en…
Arbeidet er en del av Sandbukta-Moss-Sastad (SMS2A) jernbaneprosjekt som blir utført av Bane NOR, for å anlegge en ny dobbeltsporet jernbane, tunneler og jernbanestasjon i Moss, omtrent 60 km sør for Oslo.
Keller er blitt kontrahert av MOSSIA, et fellessatsning av Implenia Norge og…
Keller Geoteknikk AS har startet med de første undersøkende boringene for det nye Radiumhospitalet i Oslo.
HAB Construction AS kontraherte Keller for utførelse av hele utgravningsgropen inkludert flere teknikker som alle ble utført av Keller.
I disse dager er det spesielt viktig å…
Bane NOR og MossIA bygger nytt dobbeltspor i sentrum. For at alle kan følge med starter nå opp et nyhetsbrev som beskriver arbeidene og aktiviteten i sentrum.
Keller Geoteknikk AS mobiliserte på Engeløya for å installere borede peler for den nye brobyggingen.
Pelene (1016mm diameter) bores fra lekteren med RC-boring (sirkulasjonsboring) for å overholde prosjekterings-kravene. Arbeid med borede peler vil fortsette utover sommeren og…
Keller Geoteknikk utfører supplerende grunnundersøkelser med oppstart allerede i sommer, samt stålkjernepeler, rørspunt og en midlertidig kai.
Signerte kontrakt om Tangevika Jernbanebru
I desember 2020 gikk det et kvikkleireskred i et boligområde i Gjerdrum. Skredet hadde en antatt størrelse på totalt 1,1 millioner m3. NVE fikk ansvar for å sikre rasgropen og stabilisere området for fremtidig bruk. Det ble besluttet å benytte vertikaldrenering for å stabilisere de gjenværende…
Keller har signert kontrakt med Nye Veier for prøvepeling for ny Mjøsbru. Hensikten er å samle inn mer data om grunnforholdene i Mjøsa i løpet av sommeren og høsten 2023.
Arbeidet inngår i planarbeidet for ny E6 Moelv – Roterud. Pelene som skal benyttes, er omtrent 100m lange og…
Keller Geoteknikk har introdusert «Wet Soil Mixing» metoden for første gang i Norge/Trondheim med støtte fra prof. Michal Topolnicki, metode-ekspert fra Keller Polen. Metoden er en blanding av kalksementpeler og jetpeler hvor en flytende sementsuspensjon pumpes inn i grunn samtidig som massene…
Bane NOR med ansvar for landets jernbaneinfrastruktur, har tildelt en betydelig kontrakt for grunnforbedringsarbeider i jernbaneprosjektet Sandbukta-Moss-Såstad. Keller Geoteknikk AS er valgt som geoteknisk entreprenør for arbeidene i Moss, som er verdsatt med opp til 900 millioner kroner…
Siden 17. oktober har Keller ansatte gjort tiltak i hverdagen sin for å leve mer miljøvennlig.
Vi ble med i Ducky Challenge, der vi konkurrerte med andre selskaper om å spare så mye CO₂e som mulig i løpet av en bestemt tidsperiode.
Til sammen tok sju lag en andreplass og sparte 5,…
15. november 2022 kjøptes Nordwest Fundamentering AS i Trondheim av Keller Geoteknikk AS. Keller Geoteknikk og Nordwest Fundamentering annonserte fusjonen i september 2023.
Nordwest Fundamentering med sine 23 ansatte, utstyr og maskiner, og deres kompetanse og kunnskap, vil nå bli…
Vi i Keller Geoteknikk ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt år!
Da har vi i uke 9 startet med mobiliseringen av utstyret for fundamentering av ny bru over Eidselva i Ulefoss. Her kommer den nye traseen til fylkesvei 359 fra Kaste–Stoadalen til å krysse elva.
Prosjektet for vår del omfatter nedboring av stålrørpeler, 16 stykk med en diameter på 1016 mm…